Kultúra

Az utóbbi években egyre inkább az az irány látszik általánossá válni, amelynek „kísérleti telepe” a német katolikus egyház volt, de XVI. Benedek halála óta, mint a rákos daganat, egyre csak terjed a világegyházban. Ezt sem megelőzni, sem megállítani nincs akarat, sőt Róma püspöke ma már arra törekszik, hogy egy új, eretnek egyházat alapítson, saját, jezsuita gondolatait támogató bíborosok kreálásával. Mindegy, hogy ezek a bíborosok a ma divatos LMBTQ hívei és gyakorlói, vagy éppen a Szentírás intelmeit figyelmen kívül hagyó főpapok...

E magát kereszténynek mondó jobboldali újságíró társulat, csupán egy dolgot hagyott figyelmen kívül, és ez az egy dolog az, ami ebben a történetben megrázóan egyéni, rettenetes nehéz és keresztényi: Akiről az hírlik, hogy elkövette a bűnt, az kiállt és bocsánatot kért a megbotránkoztatásért. Megbánta a bűnét – ha egyáltalán az volt a bűne, amit bizonyítékok nélkül oly hevesen ráfogott boldog-boldogtalan, és ami által az újságírói babér reménye egyre erősebb…

Mi, magyarok sem lehetünk büszkék ebben az európai környezetben önmagunkra. Hiszen, a magyarság egyetlen összetartó erejéről, a kereszténységről, sem Tusnádfürdőn nem esett szó, sem a MOGY meghirdetett programjában, amelyet a Magyar Kormány tekintélyes összeggel támogat. Fellángolt az államilag támogatott újpogányság, semmibe véve azt, hogy eleink egyistenhitére épült a kereszténység, amely ezer évig, azaz a kommunista, majd liberális elnyomás kezdetéig fenntartotta az országot, és összetartotta a magyar nemzetet...

„A dicsőséges Szovjet Hadsereg a nagy Sztálin fiai szabadították fel hazánkat az elnyomás alól. A Szovjet Hadsereg, Sztálin katonái hozták el számunkra a békét és szabadságot. Népünk tudja, hogy mivel tartozik felszabadítóinak. Tudja azt is, hogy milyen sorsot szántak neki azok, akik vissza akarják állítani a régi világot, mert még nem felejtette el mindazt a szenvedést, amit az ellenforradalmi rendszer jelentett számára. Népünk nem felejt, hanem erőt merít az emlékezésből is, hogy könyörtelenül lesújtson mindazokra, akik fel akarják tartóztatni azon az úton, amelyen a bölcs Sztálin útmutatása nyomán Rákosi elvtárs vezet bennünket.”

Az egykori Nemzeti Hadsereg főparancsnoksága mögött a rakparton sétálok, mikor találkozom velük. Vidám egyetemisták, akik a Tisza folyó túlpartjára indulnak a szabadstrandra. Megismernek és zavartan köszönnek, ki „sziával”, ki „jó napottal”...

Sarlós Boldogasszony ünnepén a római katolikus egyház arról az eseményről emlékezik meg, amikor Szűz Mária (méhében Jézussal) meglátogatta rokonát, az ugyancsak gyermeket (Keresztelő Jánost) váró Erzsébetet. Az ünnep liturgikus neve ezért: „Szűz Mária látogatása Erzsébetnél” vagy latinul: Visitatio Beatae Mariae Virginis. A 13. századtól július 2-án tartották, egészen a II. vatikáni zsinatig, amikor is május 31-re helyezték át. Azonban néhány országban – így Magyarországon is – napjainkban is július 2-án ünneplik...

Talán nincs is budai katolikus polgár a Vízivárosban, aki ne ismerné a nevet: Fidél atya. Igaz, nem csak a Víziváros nagyszerű polgára volt Szent Ferenc kapucinus rendjének e kiemelkedő tagja, de neve szinte az egész országban ismert Nagyváradtól Karcagon át, Máriabesnyőn keresztül a Fő utcai katolikus közösségig…

Ezen a napon napközben semmilyen szertartás nincs, a "nagyszombati liturgia" kifejezés téves. A katolikus időszámításban (ősi zsidó hagyományokra alapozva) szombat este a sötétedés után már vasárnap van, ezért a szombat esti misét vasárnap vigíliájának nevezik. A katolikus liturgia szerint este kezdődik az ünnep a tűzszenteléssel, a tűz Krisztus jelképe, akinek feltámadásával a remény, a fény születését ünneplik a keresztény egyházak, ezt követi a keresztvíz-szentelés...

És a könyv hasznos. Saját tapasztalatból beszélek, mindenféle iskolákat, tanfolyamokat végeztem el különösebb tanulás nélkül, hála annak, hogy kis srác koromtól kezdve folyton könyv volt a kezemben. (Amikor nem fociztam, fára másztam, vagy egyéb célszerű dolgokkal nem ütöttem agyon az időt a grundon.) Jó, tudom az olvasás veszedelmes is. Mert mindenféléket megtanul a dolgozó és ha egyszer "rászokott erre a drogra", nem egykönnyen mond le róla...

A görög ortodoxokkal szinte egyidőben az ukrán ortodox egyház egyik forrása is boldogan közölte ezt a hírt. Azonban sem egyik, sem másik nem említette valamiért, hogy Attal, hasonlóan a görög Kasselakis-hoz, nyíltan homoszexuális életmódot folytat. . Ez szándékos elhallgatás. Mert a görög ortodoxoknak nyilvánvalóan el kell érniük az ortodox világban a homoszexuálisokkal kapcsolatos céljukat, ugyanazt, amit a Vatikánnak sikerült elérnie a katolikus világban...