Oktatás

Világszerte eddig több mint 168 millió gyermeket érintettek a pandémia miatti iskolabezárások az elmúlt egy évben, figyelmeztet közleményében az UNICEF. Az ENSZ gyermekalapja szerint oktatási vészhelyzet a legkiszolgáltatottabb gyerekeket érinti leginkább, ezért egy különleges installációval hívja fel a döntéshozók figyelmét arra, hogy mennyire fontos lenne nyitva tartani az iskolákat...

A 2020. évi tavaszi karantén után a táncpedagógusok ismét a digitális oktatásra kényszerültek áttérni. A néptáncos szakemberek több olyan jó gyakorlatot dolgoztak ki, amelyek egyedi szemlélettel, sok tanítási tapasztalattal illeszkedtek a kialakult helyzetbe. Bízunk benne, hogy másoknak is sikerült olyan újszerű megoldásokat kigondolni, amelyek nemcsak most hasznosíthatóak, hanem hosszabb távon is segítséget nyújthatnak a táncos-mozgásos tudás elmélyítésére...

Az UNICEF Magyarország csütörtöki közleménye szerint a jelentés, országos és nemzetközi felmérések adatai alapján azt mutatja be, hogy milyen tényezők befolyásolják a gyerekek jóllétét a magas jövedelmű országokban. Magyarország a gyerekek készségei alapján a 13., a gyerekek mentális egészsége alapján a 15., a fizikai egészségük szerint a 21. helyen végzett. A térségből Magyarországot csak Szlovénia (9. hely) és Horvátország (11. hely) előzte meg...

Az új tanév az iskolák, tantermek, tornatermek, uszodák és a jelentős felújítások éve lesz, hiszen közel 100 milliárd forint összértékű fejlesztés van folyamatban európai támogatással, amelyet a kormány további 10 milliárd forinttal támogat – jelentette be az emberi erőforrások minisztere a XI. Nemzeti Tanévnyitón vasárnap Kecskeméten...

Több mint tízezer pedagógus részesül bruttó 500 ezer forintos egyszeri juttatásban – jelentette be Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere az Életközelben című műsor legújabb részében. A minisztérium hivatalos Facebook-oldalán látható videóban elhangzik: a kormány úgy döntött, hogy 400 hátrányos helyzetű településen dolgozó 10 500 pedagógus és az oktatást segítő kolléga részesül ebben a juttatásban a hátrányos helyzetben levő diákjaik felzárkóztatásáért...

A megmérettetésre Magyarország rendezőként tíz diákot nevezhetett, közülük ezüstérmet (14-39. helyezés) kapott Kapdos Ádám (Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen) és Benkő Dávid (Fazekas Mihály Gimnázium, Budapest). Bronzérmet (40-78. hely) szerzett Ficsór István Dávid (Református Gimnázium, Kecskemét), Kozák András (ELTE Apáczai Gimnázium), Fajszi Bulcsú (Fazekas Mihály Gimnázium, Budapest), Babcsányi István (Fazekas Mihály Gimnázium, Budapest) és Borbás Balázs (Kökönyösi Gimnázium, Komló). Simon Vivien (ELTE Apáczai Gimnázium), Kóta Kata (Radnóti Miklós Gimnázium, Szeged) és Garamvölgyi István (Katona József Gimnázium, Kecskemét) dicséretet kapott...

Az iskolaőrség felállítása szükséges, de nem oldja meg az erőszak problémáját, tüneti kezelést jelent csupán. A Mi Hazánk szerint a normákat betartani képtelen gyerekeket ki kell emelni az osztályközösségből, és szegregáltan kell oktatni őket, hogy megvédjük a többségi, tanulni akaró diákokat, és érvényesíthessük jogaikat...